Çarşamba, Aralık 20, 2006

PARİS 360°

Nihayet, bi süre önce gazetede haberini okuduğum ve açılışını beklediğim sergiye gittim. Tabii işten güçten iki hafta gecikmeli olarak. Panoramik fotoğraflara daha önceden aşina olmama rağmen, sanırım Paris olmaları ve bu derece profesyonel olmaları sebebiyle çok etkilendim. Gezerken bunlar fotoğraf değil resim gibiler diye düşünmüştüm, sonradan öğrendim ki bunun en büyük sebebi baskıların tuale yapılmış olmasıymış.

Bi de fotoğraflarda en hoşuma giden şey, Pariste meydanlardaki, sokaklardaki, binalardaki, dönemin şehircilik ve mimari anlayışının bir yansıması olan, simetrinin; gerçekte insan gözünün tarayabildiği açıdan dolayı bir iki farklı bakışla algılanabiliyorken, fotoğraflarda çok net şekilde görülebiliyor olmasıydı. Özellikle de opera meydanı fotoğrafında...
Sanatçı şu anda da eş zamanlı başladığı İstanbul projesi üzerinde çalışıyormuş. Onu da dört gözle bekliyorum. Bu sergi İstanbuldan sonra İzmir, Ankara ve başka şehirlere de gidecekmiş. Parissever arkadaşlarıma haber vermeliyim hemen...

Hiç yorum yok: